КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ДИСЦИПЛИН ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО ЦИКЛУ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Особливістю системи оцінювання досягнень учнів з дисциплін художньо-естетичного циклу є її багатофункціональність, що зумовлена багатокомпонентністю змісту мистецької освіти, спрямованої на цілісне формування художньо-естетичної культури учнів, і передбачає:
- формування в учнів емоційно-естетичного ставлення до дійсності, світоглядних орієнтацій, особистісно-ціннісного ставлення до мистецтва, вітчизняної та зарубіжної художньої культури;
- розвиток емоційно-почуттєвої сфери, оригінального асоціативно-образного мислення, універсальних якостей творчої особистості;
- формування знань та уявлень про мистецтво, розуміння специфіки художньо-образної мови різних видів мистецтва, здібності до сприймання та інтерпретації художніх творів;
- розширення естетичного досвіду, умінь і навичок у сфері мистецької діяльності, потреби в художньо-творчій самореалізації та духовному самовдосконаленні.
Об'єктами перевірки та оцінювання у процесі вивчення мистецьких дисциплін учнями мають стати:
- здатність учнів сприймати, розуміти й відтворювати твори мистецтва, інтерпретувати їх художньо-образний зміст (висловлювати власне естетичне ставлення);
- уміння й навички з практичної художньої діяльності (відтворення за зразком), досвід самостійної та творчої діяльності (застосування набутих знань і вмінь у змінених, зокрема, проблемно-пошукових ситуаціях);
- обізнаність у сфері мистецтв - елементарні знання та уявлення про мистецтво, його основні види та жанри, розуміння художньо-естетичних понять та усвідомлене користування відповідною термінологією, уявлення про творчість відомих вітчизняних і зарубіжних митців (мистецтвознавча пропедевтика);
- загальна естетична компетентність, художньо-образне мислення учнів як інтегрований результат навчання, виховання й розвитку.
Рівні навчальних досягнень | Бали | Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з музичного мистецтва |
І. Початковий | 1 | Учень (учениця) сприймає та виконує музичні твори на частковому рівні, небагатослівно характеризує їх, демонструє слабо сформоване художньо-образне мислення, елементарні навички та вміння у практичній музичній діяльності |
2 | Учень (учениця) володіє незначною частиною тематичного матеріалу, має слабо сформований рівень сприйняття музичних творів, виявляє певні вміння й навички, володіє незначною частиною спеціальної музичної термінології, словниковий запас дозволяє викласти думку на елементарному рівні | |
3 | Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати окремі фрагменти музичних творів з конкретним образно-художнім змістом, знає незначну частину музичного тематичного матеріалу; послуговуючись обмеженим термінологічним і словниковим запасом | |
ІІ. Середній | 4 | Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори на репродуктивному рівні, але не розуміє художньо-образної сфери музичних творів; застосування знань і спеціальної музичної термінології на практиці задовільне |
5 | Учень (учениця) володіє навичками й уміннями, які дають змогу проаналізувати чи виконати окремі музичні твори, котрі мають художньо конкретну словесну, понятійну основу; але не завжди вміє інтерпретувати музичні твори, які вимагають абстрактного художнього мислення; виявляє недостатнє знання спеціальної музичної термінології; словниковий запас небагатий | |
6 | Учень (учениця) здатний сприймати і відтворювати основну частину музичного матеріалу, але має слабо сформоване художнє мислення, не завжди послідовно та логічно характеризує музичні твори, його розповідь потребує уточнень і додаткових запитань; учень (учениця) виявляє знання й розуміння основних тематичних положень, але не завжди вміє самостійно зробити порівняння, висновок про прослухану чи виконану музику | |
ІІІ. Достатній | 7 | Учень (учениця) здатний сприймати та виконувати музичні твори, але робить непереконливі висновки, непослідовно викладає свої думки, допускає термінологічні помилки; учень (учениця) знає найважливіший тематичний музичний матеріал, але знання нестійкі; спостерігаються помітні позитивні зміни в музичній діяльності учня |
8 | Учень (учениця) уміє сприймати та виконувати музичні твори, досить повно аналізує художньо-образний зміст твору, але має стандартне мислення, йому бракує власних висновків, асоціацій, узагальнень, не завжди вміє поєднувати музичні твори та життєві явища; недостатньо володіє спеціальною музичною термінологією при аналізі музичних явищ | |
9 | Учень (учениця) виявляє достатнє засвоєння тематичного музичного матеріалу, але допускає неточності у використанні спеціальної музичної термінології, які потребують зауваження чи коригування, трапляються поодинокі недоліки у виконанні музичного твору й художньо-образному оформленні своїх роздумів про прослухану музику; не завжди самостійно систематизує та узагальнює музичний матеріал | |
ІV. Високий | 10 | Учень (учениця) має міцні знання програмового матеріалу, але, аналізуючи музичні твори, допускає несуттєві неточності у формулюваннях, при використанні спеціальної музичної термінології, а також під час виконання музичних творів, у більшості випадків уміє обґрунтовано довести свою думку про музичні явища, йому важко виконати окремі фрагменти музичного твору. Указані неточності може виправляти самостійно |
11 | Учень (учениця) володіє тематичним музичним матеріалом у межах програми, уміє використовувати набуті знання, уміння і здібності у нових музичних завданнях, демонструє знання спеціальної музичної термінології, їх усвідомлення та міцність, уміння систематизувати, узагальнювати, інтерпретувати музичні твори, асоціювати їх з творами інших мистецтв та життєвими явищами, застосовувати здобуті знання в музичній діяльності | |
12 | Учень (учениця) має глибокі, ґрунтовні знання тематичного музичного матеріалу у межах програми, здатний узагальнювати, сприймати та виконувати музичні твори, застосовувати асоціативні зв'язки між музичними творами, творами інших мистецтв і життєвими явищами; свідомо використовувати спеціальну музичну термінологію в роздумах, висновках та узагальненнях про прослуханий чи виконаний твір, пропонує нетипові, цікаві художньо-творчі уявлення; рівень світосприйняття та світовідчуття мистецького мислення достатньо високий; самостійно використовує набуті знання, уміння та здібності в музичній діяльності |
1 клас
Перегляньте урок "Герої дитячих книжок"
Вивчаємо нову пісню
Букварик Слова: Наталія Май
Приспів. (2)
13.04.2020
23.04.2020
23.04.2020
Тест. Концерт для друга
2 клас
21.04.2020
І знову зустріч із героями Симфонічної казки С.Прокоф'єва "Петрик і Вовк"
Тест. Симфонічна казка "Петрик і Вовк"
7 клас
21.04.2020
Урок "Телемюзикл"
5 клас
16.04.2020
6 клас
16.04.2020
2 клас
14.04.2020
Продовжуємо знайомитися із симфонічною казкою "Петрик і Вовк"
7 клас
14.04.2020
Перегляньте урок "Мюзикл" та виконайте завдання.
Тест. Мюзикл.
клас
13.04.2020
Перегляньте урок "Великодні писанки" та виконайте тестові завдання.
09.04.2020
Перегляньте урок "Жанрова палітра симфонічної музики" розкажіть батькам про свої враження від Симфонії №5 Л.Бетховена
07.04.2020
2 клас
07.04.2020
06.04.2020
1 клас
Тема "Мистецтво і спорт"
муз.мистецтво 5 клас
26.03.2020
Тема "Світ вокальної музики"
муз.мистецтво 6 клас
26.03.2020
ЖАНРИ КАМЕРНО-ІНСТРУМЕНТАЛЬНОЇ МУЗИКИ
Сюїта
У давні часи збірку, яка складалася з окремих п'єс, називали сюїтою. Іноді для позначення такого твору композитори використовували інший термін - партита.
Сюїта - жанр камерно-інструментальної музики; твір, що складається з різних частин, об'єднаних спільним задумом чи ідеєю.
Історично першою старовинною сюїтою була танцювальна, яку писали для одного інструмента або оркестру. Спочатку в ній було два танці: величний павана і швидка гальярда.
ПАВАНА
ГАЛЬЯРДА
Поступово композитори почали вводити в інструментальні сюїти інші танці, наприклад, алеманду, гавот, буре, менует, сарабанду, жигу, куранту. Усі ці салонні танці виконували на балах при королівських дворах Європи.
Згодом композитори дають їм інше образне тлумачення. Танцювальність стає необов'язковою ознакою. При цьому танцювальна музика не зникає із сюїти, а навпаки, у неї вводяться нові, сучасні танці, наприклад "Ляльковий кек-уок" із сюїти К.Дебюссі "Дитячий куточок"
Нині доволі часто з'являються сюїти для симфонічного оркестру, укладені з музики до театральних вистав, наприклад, загальновідома і улюблена багатьма програмна сюїта Е.Гріга "Пер Гюнт"
У вокальних сюїтах поряд з музикою звучить і слово. Отже, сюїта - жанр, що може належати і до камерно-інструментальної, і до вокальної та симфонічної музики.
Микола Віталійович Лисенко
(1842-1912)
Український композитор, піаніст, диригент, педагог, збирач пісенного фольклору. Коротка біографія композитора
Українська сюїта у формі старовинних танців на основі народних пісень - фортепіанний твір М.Лисенка, який складається з шести частин, кожна з яких написана на мелодію народної пісні.
- Схарактеризуйте кожну частину сюїти.
- Порівняйте засоби музичної виразності п'єс.
1 частина Прелюдія "Хлопче - молодче, який ти ледащо"
2 частина Куранта "Помалу-малу, братику, грай"
4 частина Сарабанда "Сонце низенько, вечір близенько"
Виконайте веселу пісеньку "Веселка" сл. і муз. Н.Май
24-25.03.2020
Перегляньте урок "Бардівська пісня"
муз.мистецтво 2 клас
У вокальних сюїтах поряд з музикою звучить і слово. Отже, сюїта - жанр, що може належати і до камерно-інструментальної, і до вокальної та симфонічної музики.
муз.мистецтво 2 клас
24.03.2020
Тема "Цікава анімація"
Перегляньте мультфільм "Як Петрик П'яточник слоників рахував" і дайте відповіді на питання.
Як композитор передав характер Петрика?
Який настрій вона у тебе викликала?
Проспівати пісню "Щебетала пташечка"
Перегляньте відео і дайте відповіді на запитання
Виконайте завдання
Код доступу 137160
Виконайте завдання
1 клас
5 клас
Тема "Звучить хор" Михайло Глинка . Романс "Венеціанська ніч", хор "Слався" з опери"Іван Сусанін", ознайомить вас із понттями ансамблева та хорова музика.
18.03.2020
17-18.03.2020
7 клас
17.03.2020 2 клас
Тема "Цікава анімація"
Проспівати пісню "Щебетала пташечка"
Разом з пробудженням природи від зимового сну на нашій землі, в Україні, починається цикл народніх весняних свят, пов’язаних з стародавніми міфами та віруванням, супроводжених піснями, іграми та хороводами. Народ наш у своїх казках створив чудовий образ весни — гарної молодої дівчини з вінком квітів на голові. Вона, ця дівчина-весна — бажаний і довгожданий гість, її закликають дівчата піснями-веснянками, її зустрічають діти з дарами — солодким печивом у вигляді пташок, її уособлює найкраща з дівчат напередодні Святого Юрія, «Ляля» або «Леля», що одягає на себе білу вишиту сорочку, кладе на голову вінок з весняних квітів, оперізується «зеленим» поясом з трави і квітів і роздає дівчатам дари — вінки, що вістять весілля. Народній образ весни — це образ краси, сили і надії.
"Щебетала пташечка"
"Прилинь,прилинь,чаронько весна красная,
як легенька хмаронька в небі ясная.
Осип луки перлами,вкропи росами,
розлийся джерелами стоголосими"
Щебетала пташечка під віконечком,
сподівалась пташечка весни з сонечком.
16.03.2020 1 клас
Тема "Краса весни"
Проспівати пісню "Вийди, вийди сонечко"
12.03.2020
5 клас
Дж.Каччіні "Аve Maria"
Ф.Шуберт "Аve Maria"
В.Філіпенко "Прийди, прийди, весно красна..."
12.03.2020
В.А.МОЦАРТ "РОНДО В ТУРЕЦЬКОМУ СТИЛІ"
СУЧАСНА ОБРОБКА
10.02-14.02.2020
Вітаю Цимбал Алесю, Гончарову Уляну, Панченко Катерину, Клименка Олександра, Коновал Ксенію,(5кл), які першими блискуче впоралися із завданням!
5 клас Виконайте завдання
відкривши посилання
join.naurok.ua
відкривши посилання
join.naurok.ua
7 клас
Переглянути урок "Популярна музика.Зіркові імена"
31.01.-07.02.2020
03.02. 2020 5 КЛАС
Прослухати твори та дати відповіді на тестові завдання
03.02.2020 6 КЛАС
Ознайомитися з темою"Грайливе скерцо" та проспівати пісню "Посміхайтеся"
Урок "ГРАЙЛИВЕ СКЕРЦО"
Й.С.Бах "ЖАРТ"
Й.С.БАХ "ЖАРТ" (сучасна обробка для вокального ансамблю)
О.Осадчий "Посміхайтеся"
03.02.2020 7 КЛАС
Ознайомитися з історією роу та проспівати пісню "Рок-н-рол"
УРОК " РОК-Н-РОЛ. ІСТОРІЯ РОКУ"21.10.-03.11.2019
5 клас
П.ЧАЙКОВСЬКИЙ БАЛЕТ "ЛУСКУНЧИК"
ТАНЕЦЬ ФЕЇ ДРАЖЕ
ВАЛЬС КВІТІВ З БАЛЕТУ "ЛУСКУНЧИК"
Переглянути урок "Звучить романс"
Урок "Інструментальне перевтілення"
Переглянути урок « Музика та інші види мистецтва»
Переглянути урок « Жанрова палітра симфонічної музики»
Урок музичного мистецтва
" Звучить авторська бардівська
пісня"
28.01-01.02.2019
Мистецтво 9 клас
5 клас Переглянути урок
" Різновиди професійної музики"
1
9 клас Переглянути матеріали до уроку "Митці авангарду"
03.04.2018
5 клас
Ознайомитися з темою "Музика та інші види мистецтв". Виконати творчі завдання.
6 клас "Жанр прелюдії"
7 клас Урок "Барди"
8 клас
Ознайомитися з темою "Епоха романтизму"
09.02/2018
Виконайте тестові завдання
06.02.2018
5 клас Ознайомитися з темою "Шо таке нерпограмна музика" і виконати тестові завдання.
6 клас Ознайомитися з темою "Грайливе скерцо" та "Камерно-інструментальна скринька", проспівати пісню "Посміхайтеся!
7 клас Ознайомитися з темою "Рок-н-рол. Історія року", проспівати пісню "Урок рок-ролу"
8 клас Ознайомитися з темою "Українське бароко", визначити риси, притаманні Козацькому бароко. Назвати архітектурні споруди, зведені в стилі бароко в Україні.
Немає коментарів:
Дописати коментар