неділя, 23 лютого 2020 р.


Масляна            М А С Л Я Н А

Масляна є одним з найстаріших свят слов'янських народів. Справжня забава, яка зберегла свої традиції в наші дні з язичницької культури. Цей смачне і неймовірно ситне свято триває цілий тиждень, який передує настанню Великого посту. Сьогодні Масляна є одним з церковних свят і називається ще Мясопустним або Сирним тижнем.

Назва свята «Масляна» пов'язана з тим, що в тиждень перед Великим постом з раціону харчування виключалися м'ясні продукти, а ось молочні ще вживати було можна, як і традиційні складові для приготування млинців: молоко, яйця, масло, сметана. У народі це свято асоціюється з смачними печеними млинцями та веселими гуляннями. Мета таких гамірних масових заходів полягала в тому, щоб розбудити весну від сну і прогнати геть зиму.

Частування
Перед майбутнім постом в масляний тиждень панував достаток найрізноманітніших смаколиків, головними з яких традиційно були млинці. Пекли їх на масляному тижні щодня, а особливо багато їх готували, починаючи з четверга. Саме рум'яні млинці своєю круглою формою за часів язичництва асоціювалися у людей з сонцем.

Різноманітні рецепти млинців були таємницею кожної господині і передавалися через покоління. У кожної газдині були свої фірмові інгредієнти, але в основному, млинці пеклися на основі пшеничного, вівсяного або кукурудзяного борошна. У тісто додавали різні продукти: вершки, масло, яблука, ікру, гарбуз або картоплю.

Традиції
Один з давньоруських звичаїв полягав у тому, що перший спечений млинець був за упокій усіх померлих родичів. Його традиційно віддавали убогим або залишали на підвіконні.

У неділю перед масляним тижнем традиційно провідували родичів, сусідів чи друзів, а також запрошували їх в гості. Саме в цей день за святковим столом можна було вживати м'ясо, останній раз перед Великим постом. Цю неділю називали м'ясною.

У п'ятницю було прийнято пригощати млинцями своїх зятів, які неодмінно відправлялися в гості в будинок тещі.

Розваги
У стародавні часи це свято не обходилося без катань на конях, а молоді хлопці старалися спеціально до Масниці обзавестися саньми і прокатати молодих дівчат. Молоді пари обов'язково брали участь у таких розвагах. Упряжки з кіньми з дзвониками і веселим сміхом вершників ганяли за годинниковою стрілкою навколо сіл, намагаючись розбудити природу і відлякати зиму.

Іншою поширеною розвагою було катання на санках з гір. Веселі спуски з поворотами і падіннями користувалися великою популярністю у молоді.

Діти та підлітки щодуху каталися на прикрашених гойдалках. Було прийнято влаштовувати цікаві та веселі ігри. У цей час старші хлопці та дівчата активно залицялися одне до одного і шукали собі наречених, щоб після Великодня зіграти весілля.

Якщо на Масляну ще лежав сніг, на гуляннях будувалися снігові містечка або фортеці. Потім різні групи учасників намагалися штурмом взяти сніжне укріплення супротивників. Цей процес супроводжувався веселою грою в сніжки.

Ближче до вечора традиційно розпалювалося велике багаття, на якому згоряло солом'яне опудало зими, що йде; до цього його весь день возили по вулицях. Опудало встановлювали в центрі багаття, всіляко жартували над ним і лаяли його. Навколо вогнищ водились веселі хороводи з піснями і танцями.

У наш час дуже добре збереглись ці стародавні світлі традиції на Західній Україні. Саме тому багато хто намагається провести масляний тиждень в Карпатах, де можна відчути національний колорит свята, покуштувати найсмачніше і ситне частування і самостійно взяти участь у гуляннях. Готель «Вежа Ведмежа» запрошує всіх на незабутню Масляну 2020 і обіцяє, що буде весело!






четвер, 13 лютого 2020 р.

вівторок, 11 лютого 2020 р.

пʼятниця, 31 січня 2020 р.

Шановні учні! Дайте відповіді на запитання.


История одного шедевра: «Свадебный марш» Мендельсона, навсегда ставший гимном для всех, кто нашел свою любовь 

История одного шедевра: «Свадебный марш» Мендельсона, навсегда ставший гимном для всех, кто нашел свою любовь

Без этой мелодии невозможно представить себе самый счастливый день жизни. Она – главная музыка свадьбы, называемая «Марш Мендельсона». Проходят десятилетия, а «Свадебный марш» не кажется кризисом жанра, и ему не спешат найти замену. Но мало кто знает, каким человеком был композитор, написавший ее, и был ли любим, и любил ли сам?
3 февраля 1809 года в Гамбурге в семье богатого банкира А. Мендельсона-Бартольди родился мальчик. Его назвали Якоб Людвиг Феликс. Феликс значит «счастливый». Жизнь, кажется, оправдывала это имя: все было к услугам одаренного ребенка, все давалось ему легко, словно игра: языки и литература, музыка и рисование, плавание и верховая езда.
Якоб Людвиг Феликс Мендельсон
Красивая внешность, богатство, блестящее образование и талант. Он владел этими «сокровищами», о которых многие лишь мечтали. Феликс с успехом мог бы стать математиком, юристом, филологом, художником, музыкантом. Но только музыка станет его жизнью.
В 17 лет Феликс Мендельсон пишет увертюру «Сон в летнюю ночь» и «просыпается» известным композитором. Через шестнадцать лет после своего первого счастливого взлета прусский король поручает ему написать музыку к этой комедии Шекспира. К своей юношеской увертюре Феликс добавляет ряд номеров, среди которых и «Свадебный марш», сделавший его имя бессмертным.
Феликс Мендельсон выступает как пианист, дирижирует, интерпретирует музыкальные произведения, сочиняет музыку. Но сердце музыканта свободно. Легкие влюбленности быстро проходят. И ему начинается казаться, что большая любовь никогда не случится в его благополучной жизни.
В конце октября 1830 года Феликс отправляется в Италию: эта страна всегда дарила ему вдохновение. Сочная зелень садов и виноградников, освещенных теплыми лучами солнца, и высокое безоблачное небо. «Как гармонично вписываются в колорит природы итальянские женщины в ярких нарядах с цветами в волосах!», - восторгался Мендельсон.
Сначала была Венеция. Потом Рим. Здесь он напишет «Итальянскую симфонию», и именно здесь в его воображении возникнет образ любимой женщины. Феликс совершает долгие прогулки по окрестностям Рима и любуется пейзажами. Он часто бывает в Ватикане. Однажды в зале одного из музеев Феликс Мендельсон остановился около картины Николы Пуссена «Святая Сесилия».
Никола Пуссен. Святая Сесилия
Покровительница музыки была изображена у клавикорда. Она наигрывала какую-то мелодию, которую внимательно слушали девочка и мальчик. Ласковый взгляд был обращен на двух танцующих купидонов, третий - парил над ними. Он долго смотрел на эту прекрасную женщину и был уверен, что она олицетворяет благородство, гармонию, красоту.
Покидая Ватикан, Феликс полушутя сказал себе, что когда-нибудь он обязательно встретит такую Сесилию и она станет его женой. Безмятежное лицо Святой Сесилии будет сниться ему долгие пять лет. Светлое видение тускнело под волнами новых жизненных впечатлений, но не исчезало. Оно воскресло неожиданно и воплотилось в образе прекрасной девушки. Эту встречу, предопределенную им самим, подарит летний вечер во Франкфурте-на-Майне. Феликс приехал сюда совершенно случайно, чтобы заменить заболевшего друга, который работал дирижером в «Музыкальном обществе Святой Сесилии».
Мендельсон и группа молодых людей, любителей хоровой музыки, отправились музицировать в лес. Зеленая лужайка стала импровизированной сценой, над которой куполом сплетались кроны вековых деревьев. Неподвижный теплый воздух, запах цветущих растений, звуки музыки создавали сказочную атмосферу. Звучала здесь и «Песня жаворонка» Мендельсона.
Когда темнота окутывала лес, вся поляна осветилась огнями факелов, фонарей, свечей, и последовал веселый ужин на траве. Феликс заметил, что недалеко от него сидит девушка. У нее было красивое лицо с правильными чертами, окаймленное локонами. Композитор не мог оторвать от него взгляд. Но не только очарование девушки притягивало Феликса. Этот образ будил воспоминание, давно живущее в его сердце. Даже черты лица казались знакомыми. Пикник подходил к концу, а Феликс, как завороженный, наблюдал за незнакомкой. Он боялся, что девушка исчезнет, и ее имя навсегда останется тайной. Через десять минут Мендельсон был представлен. Услышав, что ее зовут Сесилия Жанрено, он вздрогнул. Это был перст судьбы.
Сесиль, как на французский манер звали ее дома, происходила из уважаемой семьи старожил города. В салоне госпожи Жанрено, вдовы проповедника франко – протестантской общины и матери семнадцатилетней Сесиль, всегда собиралось изысканное общество. Феликс все чаще отказывается от встреч с друзьями и знакомыми, меньше работает, не отвечает на самые заманчивые светские приглашения. Он хочет только одного: быть гостем дома Жанрено и больше времени проводить с Сесиль.
Но все-таки Феликс старательно пытается не выдавать нахлынувших чувств и только старому другу Фердинанду Хиллеру постоянно говорит о ее красоте и признается в том, какое счастье видеть Сесиль. Феликс Мендельсон, этот блестящий молодой мужчина, влюблен! Эта новость облетает весь Франкфурт, и только Сесиль наивно не догадывается об этом и также скрывает от всех свои чувства.
Сесилия Шарлотта Софи Жанрено
Однако вскоре Мендельсон должен был уехать в Голландию. Узнав от него о предстоящей разлуке, Сесиль погрустнела. Набравшись храбрости, Феликс спросил, будет ли она помнить его? Она ничего не ответила, но взгляд голубых глаз был красноречивее любых слов. Феликс покидал Германию окрыленным. Но путешествие оказалось нелепой затеей. Он не замечает красоты Голландии, напротив его раздражает абсолютно все: и пейзажи, и Гаага, и море, и врачи, прописавшие ему не менее двадцати купаний. Как можно жить без сердца, если оно осталось рядом с любимой Сесиль?
После возвращения в сентябре без всякого промедления Феликс делает предложение и вновь уезжает. Его жизнь давно расписана по дням и часам: в это время в Лейпциге начинается концертный сезон, на котором он выступает как пианист и дирижер. Он не присутствует даже на празднике в честь их помолвки, устроенном дедом Сесиль.
В марте 1837 года наконец-то состоялась свадьба. Венчание прошло в протестантской церкви Франкфурта. Сесиль и Феликс были счастливы. Сестра Фанни так и окрестила молодую пару «Фелисии» - счастливые. Свадебное путешествие они провели в Шварцвальде и на берегах Верхнего Рейна. В горах таял последний снег, и пробивалась первая зелень. Они гуляют по живописным окрестностям, делают зарисовки, ведут дневник. Феликс много сочиняет. Любовь, уединение, красота – наслаждение первых дней совместной жизни.
В октябре молодая пара поселяется в Лейпциге в собственном доме с видом на поля и лес. Вскоре он наполнится звонкими детскими голосами. В 1838 году Сесиль подарила мужу первенца Карла Вольфганга Павла. В 1839 году родилась Мари, в 1841-м - Пауль, в 1843-м – Феликс и в 1845-м – Лили. Каждый раз, когда в семье рождался ребенок, Мендельсон выделял значительную сумму для помощи нуждающимся молодым матерям. Одинокая жизнь Феликса Мендельсона-Бартольди кончилась.
«Я живу так покойно, как только можно мечтать. Жена, дети благополучны, работы полно – чего же лучшего может желать человек? Я ничего другого у неба не прошу», - писал он другу. Рядом с ним была его муза и мать его детей - Сесиль. Их любовь хранила Святая Сесиль, загадочно улыбавшаяся с полотна старого мастера, предсказывая счастье. И «Свадебный марш» Мендельсона навсегда стал гимном для всех, кто нашел свою любовь.
Всемирно признанный «Свадебный марш» Феликса Мендельсона-Бартольди был написан в 1843 году для спектакля Вильяма Шекспира «Сон в летнюю ночь», премьера которого состоялась в Потсдаме 14 октября того же года, однако большой известности тогда не получил. Лишь через пятнадцать лет произошло событие, которое стало для этого сочинения судьбоносным.
В качестве же свадебного гимна первый раз был использован во время венчания Дороти Кэрью и Тома Дэниэла в церкви Св. Питера в Тивертоне (Великобритания) 2 июня 1847 года. Но настоящую популярность марш обрел после того, как прозвучал на свадьбе английской принцессы и прусского кронпринца 25 января 1858 года.
19 мая 1857 года прусский двор и Букингемский дворец объявили о свадьбе Английской принцессы Виктории Саксен-Кобург-Готской и кронпринца Пруссии Фридриха III, 8-ого короля Пруссии.
Кронпринц Пруссии Фридрих III
Несмотря на юный возраст, принцесса Виктория серьезно отнеслась к подготовке свадебного торжества. Английская принцесса сама утверждала предложенные ей композиции цветов, меню, фасон платья и свадебную церемонию. Сама же выбирала и музыку.
Невеста Фридриха принцесса Виктория в 1867 году
Она лично выбрала два марша. Под один из них в памятный день 25 января 1858 года отец повел юную невесту к алтарю. Это был «Свадебный хор» из оперы Вагнера «Лоэнгрин». А из церкви, после венчания, супруги выходили под торжествующие звуки увертюры Мендельсона из пьесы «Сон в летнюю ночь».
С этого дня марш Мендельсона обрел мировую славу и утвердился в качестве свадебного марша во время бракосочетания. Судьба «Свадебного хора» Вагнера сложилась менее удачно, но это уже другая история…

середа, 11 грудня 2019 р.

ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО МУЗИЧНІ ІНСТРУМЕНТИ

Факультет музичного мистецтва КНУКіМ продовжує рубрику «Музика в цікавих фактах». Сьогодні – про музичні інструменти. Найстаровинніші музичні інструменти, які дійшли до наших днів – арфа, флейта, орган, клавікорд і клавесин. А перші старовинні ноти, зображені на глиняних табличках, були знайдені ще на території найдавнішої першої письмовій цивілізації шумерів. Про це та багато іншого розкажуть цікаві факти про музичні інструменти.
1.     Серед великої різноманітності сучасних музичних інструментів найбільш незвичайним є пірофон. Звуки в пірофоні виробляються в особливих трубках, де рухається нагріте язиками полум’я повітря.
2.     У XVI столітті музиканти часто грали на гітарі смичком.
3.     Саксофон був винайдений ще в 1840 році, але більше 80 років був непопулярним музичним інструментом. Широку популярність саксофону приніс джаз.
4.     На думку виробників скрипок і смичків, кінський волос світлих відтінків дає більш м’яке звучання струнам скрипки, ніж темним волоссям.
5.     У пуританської Англії XIX століття під час концертів ніжки роялів закривалися чохлами, щоб ці ніжки не навівали людям ніяких думок про що-небудь непристойнє.
6.     Орган із сталактитів – Унікальний музичний інструмент, який встановлений в Лурейскіх печерах в США, штат Вірджинія. До трубкової конструкції традиційного органу з клавіатурою підключені 37 різних по тону сталактитів.
7.     Базука – Це не тільки гранатомет, а й музичний духовий інструмент, що має схожість з тромбоном. За однією з версій, під час Другої світової війни в американській армії з’явився гранатомет М9, який за зовнішнім виглядом дуже схожий на базуку і отримав таку ж назву.
Лео Фендер, засновник однієї з найвідоміших компаній з виробництва електроінструментів Fender, сконструював також найвідоміші електрогітари Telecaster і Stratocaster. При цьому він сам не вмів ні грати, ні настроювати гітару.

четвер, 24 жовтня 2019 р.

Що таке лібрето?

У творчому напруженні народилися дві опери на сюжети А. С. Пушкіна. Остання в житті п’ятдесятирічного П. І. Чайковського – «Пікова дама», яку він написав за 44 дня, і перша в житті дев’ятнадцятирічного С. В. Рахманінова «Алеко» за поемою «Цигани», на яку йому знадобилося всього 17 днів.
Але частіше буває зовсім не так. 9 років працював над оперою «Тарас Бульба» М. В. Лисенко, 10 років писав «Мертві душі» Р. К. Щедрін. Більше 18 років працював над своїм «Князем Ігорем» А. П. Бородін, але не встиг закінчити: раптова смерть перервала роботу. Оперу закінчили Н. А. Римський-Корсаков і А. К. Глазунов.

Поговоримо про лібрето

Зазвичай композитор створює оперу разом з поетом або драматургом, який пише лібрето, тобто словесний текст. Слово це італійського походження і в перекладі означає «книжечка».
Лібрето повністю підпорядковане музиці. Лібретист працює під керівництвом композитора, чуйно прислуховується до всіх його зауважень. У такому творчому контакті створено величезну кількість оперних творів.
Цікаві історії створення деяких національних опер. Над лібрето героїко-патріотичної опери К. Ф. Данькевича «Богдан Хмельницький» працювали два чудових письменника – В. Л. Василевська та А. Е. Корнійчук.
Іноді ж композитор сам складає лібрето. А. С. Даргомижський дбайливо поставився до пушкінської поезії в своїй опері «Русалка», він додав до лібрето лише заключну сцену загибелі князя, відсутню в незакінченій драматичній поемі Пушкіна.
А. П. Бородін і М. П. Мусоргський написали тексти до своїх опер «Князь Ігор» і «Борис Годунов»; Н. А. Римський-Корсаков – до «Травневої ночі» і «Снігуроньці»; літературний текст опери-билини «Садко» написаний ним же разом з В. І. Бєльським, майбутнім лібреттистом «Казки про царя Салтана», «Сказання про невидимий град Кітеж» і «Золотого півника».

Вибір сюжету для опери і лібрето

Нерідко задум опери виношується роками, а буває і так, що якась випадкова розмова дає поштовх до творчості.
Ось як народилося лібрето опери Чайковського «Евгеній Онєгін». «Минулого тижня, – пише композитор Модесту Іллічу 18 травня 1877 року – я був якось у Лаврівської. Розмова зайшла про сюжети для опери. Лізавета Андріївна мовчала і добродушно посміхалася, як раптом сказала: «А якщо взяти« Євгенія Онєгіна»? Думка ця мені здалася дикою, і я нічого не відповів. Потім, обідаючи в трактирі один, я згадав про «Онєгіна», задумався, потім почав знаходити думку Лаврівської можливою, потім захопився і до кінця обіду зважився. Негайно побіг відшукувати Пушкіна. Ледь знайшов, відправився додому, перечитав із захопленням і провів зовсім безсонну ніч, результатом якої був сценаріум чарівної опери з текстом Пушкіна».
опера чайковського та лібрето
Чайковський звернувся до свого приятеля К. Шиловського, який за його вказівками почав писати лібретто.
Композитор і лібретист не дотримуються буквально за текстом літературного твору, а роблять всі необхідні за їхнім задумом зміни. Чайковскій і його лібретист відібрали з роману Пушкіна тільки те, що пов’язано з особистими долями героїв і назвали свою оперу «ліричними сценами».
Згадайте, як закінчується повість Гоголя «Тарас Бульба». А в однойменній опері українського композитора Н. В. Лисенко не потрапляє в руки шляхти Остап і не гине на багатті Тарас. Після розстрілу Андрія Тарас і Остап кидаються в гущу бою, і запорожці під їх проводом здобувають перемогу.
Узята за основу композитором і лібретистом М. Старицьким, відомим діячем української літератури, тема героїчної боротьби народу за свободу і незалежність, продиктувала свою логіку драматичного сюжету.
У другій половині XIX століття і початку XX століття з’явилися опери композиторів України, Грузії, Арменії, Азербайджану. Сприятливі умови, про які мріяв П. І. Чайковський, для композиторів Середньої Азії і ряду інших республік наступили лише після Великої Жовтневої соціалістичної революціі. Нині вони мають можливість складати і ставити на сцені свої національні твори.

пʼятниця, 5 квітня 2019 р.

Справжні безсмертні твори мистецтва залишаються доступними і доставляють насолоду всім часам і народам.                                                                           Гегель  

Як музика  впливає на людину

Цілющий вплив музики на організм людини був помічений ще на зорі цивілізації. Містичними легендами пояснювалось покращення самопочуття та настрою, зменшення болісних відчуттів, страху, повернення людині бадьорості, енергії під дією зачаровуючих звуків музики.
 Музика впливає на організм людини різнобічне. За даними науковців медичного центру "Ленц" та Дитячого Центру лікування в результаті численних досліджень виявлено, що під впливом музики, яка відповідає функціональному станові організму, такі психічні процеси, як пам'ять та орієнтація, покращуються на 45-50%, а уваг - на 25-30%. Музика активізує розумові здібності, а також працездатність та зосередженість, здатна розвивати та підвищувати інтелект людини. Звукові вібрації стимулюють кровообіг, емоційний тонус. Під дією ритму активізується дихання, збільшується вентиляція легенів. Дослідження підтверджують фізіологічну гіпотезу музикотерапії поєднання ритму музики з біоритмікою людини.
                Як довели вчені-психологи, систематичні заняття музикою у віці від 5 до 15 років дозволяють значно підняти IQ, тобто інтелектуальний потенціал людини, краще розвинути пам'ять, аналітичні здібності, орієнтацію, не кажучи вже про позитивну корекцію нервової системи. В більшості передових європейських країнах, як і за океаном уроки музики, спів, гра на інструментах належать до обов'язкового елементу виховання, оскільки музика найбільш сильніший емоційний вплив на дитину. Крім того, під час слухання музики регулюються фізіологічні процеси в організмі, стимулюється м'язова активність, підвищується загальний тонус організму, покращується мовленнєва та рухова активність. Впливає музичне мистецтво і на психіку, соматику, душевний стан людини, що стало основою виникнення музикотерапії. Музикотерапія складається з творчої та рецептивної діяльності. Яка пов'язана зі сферою емоційних, етичних і естетичних відчуттів, пізнанням та спрямованістю інтересів особистості. Такі корегуючі профілактичні особливості музики базуються не лише на вербальному, багатоплановому за формою емоційному впливі на особу, а й впливають конкретно з її першоелементів - ритму, гармонії, які проникають у глибини психіки.
                Сприйняття музики - це складний психічний процес. Психологи та музиканти визначають, що загалом він вписується між двома полюсами. З одного боку, це елементарне акустичне сприймання звукових сигналів як щось таке, що ми чуємо і що діє на органи слуху. А з іншого — це процес пізнання уявленого художнього змісту в музичній матерії. Сприймаючи музику, людина виражає своє емоційне "я". В свідомості відтворюються переживання, образи та думки, втілені композитором у музичному творі. Музичний твір — це сукупність естетичної інформації, яку надає композитор.
 Музика часто передає такі відтінки почуттів і переживань, які важко висловити словами. О. Серов справедливо замітив: "Якби все, що відбувається в душі людини, можна було передати словами, на світі не було б музики". В свою чергу мова музики зрозуміла кожній людині.
 Сприйняття музики, як і інших творів мистецтва, майже завжди несе в собі певний елемент суб'єктивізму, адже кожна конкретна людина має свою індивідуальність, свій власний життєвий досвід, свої індивідуальні особливості розвитку психічних функцій пізнавальної та емоційної сфер. Світ музики може стати або не стати надбанням особистості. Лишень духовно-практична діяльність особистості - це початковий етап життєвої спіралі для музично-естетичного буття суб'єкту.
За результатами досліджень багатьох науковців, тільки класична музика і головне, перш за все у живому виконанні, позитивно впливає на фізичний та психічний стан людини, на здоров'я хворих. У них не тільки знижується рівень артеріального тиску, а й відбуваються позитивні емоційні зміни. Жива музика композиторів - класиків допомагає позбутися депресивних станів, стресів, тривог, переживань і страждань, які негативно впливають на процес одужання.Чому відбувається вплив музики на психіку людини?
 Звук музики являє собою поздовжню хвилю, яка має свою мірність. Через зміни мірності макропространства відбувається перерозподіл первинних матерій, а слідом за ними - і людину, яка знаходиться в зоні дії звукових хвиль. У зв'язку з цим звуки надають максимальний вплив на астральне тіло людини.
 Частота і ритм роблять неоднаковий вплив на людину. Низькочастотні звуки, наприклад, викликають підвищення  агресії. Будь-яка музика викликає вимушені емоції, від чого її можна вважати способом впливу на психіку.
 Музика, що впливає на психіку людини - це не якась конкретна музика, а будь-яка мелодія. Відрізняються вони тільки впливом на людину.
 Рок
 Рок-музику довго вважали музикою, гнітючої на психіку, однак це справедливо тільки для важкого металу. В цілому рок пробуджує, заряджає енергією, допомагає знаходити сили до життя і подолання проблем.
 Поп-музика
 Доведено, що музика напрямки поп з її нехитрими мотивами і простими текстами негативно позначається на інтелекті людини. Отримуючи примітивну інформацію при прослуховуванні,  людина поступово звикає примітивно мислити і стає нездатний "копнути глибше".
Мабуть, це єдиний стиль музики, який не має впливу на людину. Таку музику включають найчастіше для того, щоб створити фон. І це не дивно — сенсу в сучасних текстах поп-пісень часто настільки мало, що перечитування «колобка» принесе набагато більше користі, а в якості музики використовується веселий ненадоїдливий мотивчик, який не відволікає людину від її думок і не відкладається надовго в пам’яті.
Найчастіше любителями такої музики є люди, які звикли ставитися до життя з легкістю. Вони не люблять серйозних стосунків, прагнуть до свободи і незалежності. Велика частина подій в їх житті є всього лише фоном для чогось важливішого, як і їх улюблена музика.
Як на нас впливає музика в стилі реп, хіп-хоп
Згідно з дослідженнями американських соціологів, реп і хіп-хоп є улюбленим музичним стилем у більшості неповнолітніх порушників, і 72% опитаних з цієї категорії визнають, що музика впливає на їхні почуття. Втім, тільки 4% з них визнали, що їх протиправна поведінка пов’язана з прослуховуванням репу. У той же час, якщо виключити з прослуховування агресивні і депресивні реп-твори, позитивний реп здатний підняти настрій, викликати бажання спілкуватися з іншими людьми, підштовхнути до активних дій (в позитивній сфері).
Найбільш властива схильність до репу людей в підлітковому віці. Агресивні треки сприймаються підлітком як символ бунту, протиставлення себе навколишньому світу. Позитивні — допомагають позбутися апатії, поганого настрою. Дуже часто шанувальниками репу і хіп-хопу стають люди, які не можуть знайти шляхи для самовираження.
 Джаз
 Вважається, що джаз - музика, заспокійлива психіку, здатна занурити в легкий транс, розслабити, доставити естетичне задоволення.
Як впливає музика в стилі рок, метал
Найбільш поширеною на сьогоднішній день є думка, що важка музика вкрай негативно впливає на психіку людини. Згідно з цією думкою, з часом у любителів року підвищується роздратованість і погіршується пам’ять, відбувається руйнування моральних бар’єрів і з’являється схильність до насильства.
Інша точка зору абсолютно протилежна. На думку її прихильників, важка музика, навпаки, сприятливо впливає на людей, особливо — підлітків, допомагає впоратися з напругою і тиском. Відповідно до проведених серед підлітків досліджень, більшість відмінників воліють саме рок, а це спростовує теорію про погіршення пам’яті.
Класична музика
 Прослуховування класичної музики гармонізує особистість людини, дозволяє дітям швидше розвиватися інтелектуально.
 Коли людина росте як особистість, змінюються і його музичні уподобання. Нерідко ті, хто активно займається особистісним зростанням, перестають слухати "поп" і перемикаються на інші напрямки.
Вважається, що класична музика найбільш благотворно, ніж будь-яка інша, впливає на організм людини і її психо-емоційний стан. Найвідомішою «цілющою» музикою вважаються твори Моцарта: у деяких клініках з їхньою допомогою проводять навіть спеціальні курси лікування від різних захворювань. Класична музика впливає на людину заспокійливо. Вона розвиває здатність до візуалізації, народжуючи в уяві слухача зорові образи.
Однак, вчені з’ясували, що всі позитивні властивості музики сходять нанівець в тому випадку, якщо людині ця музика не подобається. В якості експериментів, любителям того чи іншого музичного жанру було запропоновано на протязі довгого часу слухати ту музику, яка, здавалося б, повинна надати позитивний вплив. Так, любителям року було запропоновано слухати джаз, любителям репу — класичну музику, і т.п. З’ясувалося, що у випробовуваних з’являлася головний біль, піднімався тиск, іноді навіть виникало відчуття задухи.
Найбільш корисною для здоров'я фахівці вважають музику Моцарта. Його твори універсальні: їх рекомендують для зняття стресу, ефективного засвоєння навчального матеріалу, від головного болю, а також під час відновлювального періоду, наприклад, після екстремальних ситуацій. Причому лікувальний ефект мають усі твори Моцарта. Це явище одержало назву ефекту Моцарта.